Apple nie szczędzi środków reklamując urządzenia z iOS
Ponad 1 miliard dolarów - łącznie tyle pieniędzy kosztowały dotychczas wszystkie kampanie reklamowe promujące iPhone'a i iPada. 2 urządzenia w niespełna 5 lat pochłonęły ogromne kwoty gotówki po to by ludzie chętniej po nie sięgali.
Informacja o wydatkach Apple na reklamowanie urządzeń z iOS została ujawniona przy okazji sporów z Samsungiem. Phil Schiller, wiceprezes do spraw marketingu, powiedział że firma wydała dotychczas 647 milionów dolarów na promocję samego iPhone'a oraz 457 milionów dolarów na promocję iPada, co daje łącznie ponad 1,1 mld $.
W pierwszym roku po premierze iPhone'a, Apple przeznaczyło na wypromowanie go 97,5 mln dolarów w samych Stanach Zjednoczonych. Liczba rosła w kolejnych latach - 149,6 mln 4 w roku 2009 i 173,3 mln $ w 2010. Z kolei reklamy iPada, w pierwszym roku po premierze, kosztowały firmę aż 173,3 mln $.
Źródło: All Things D
W procesie Apple - Samsung wychodzą coraz ciekawsze sprawy, mnie osobiście bardziej niz budżet marketingowy zainteresowały ankiety preferencji klientów. Do tej pory panowało przeświadczenie, że w Apple to Jobs i jego zdanie były jedynym wykładnikiem tego co się spodoba klientom, że Apple nie pyta ich o zdanie, okazuje się, że prawda wygląda inaczej. Apple przeprowadza badania rynku i preferencji klientów tak samo, jak inne firmy, tylko o tych badaniach oprócz garstki dyrektorów do tej pory nikt praktycznie nie wiedział.
Apple vs Samsung: Apple Forbidden From Keeping Customer Survey Secret - International Business Times