Gwałtownie rosnąca na całym świecie sprzedaż iPada, iPhone’a i komputerów pozwoliła marce Apple zachować pozycję lidera wśród marek technologicznych w siódmym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowanym na podstawie badania realizowanego przez firmę Millward Brown Optimor.

Gigant technologiczny z Kalifornii zwiększył wartość swojej marki o 19%, mimo iż sytuacja w całym sektorze była niemal statyczna. Apple skutecznie rozwiał obawy dotyczące praktyk stosowanych w swoich zakładach produkcyjnych w Chinach, dzięki czemu ponownie zdobył palmę pierwszeństwa i znacznie wyprzedził pozostałych graczy. Wartość marki Apple wynosi obecnie 182,9 mld USD.

IBM przesunął się na drugie miejsce, notując wzrost o 15%, natomiast Facebook imponująco wspiął się w górę (wzrost o 74%) i ostatecznie wylądował na miejscu 5 (wartość marki 33,2 mld USD).

Marki technologiczne zdominowały tegoroczny ranking BrandZ Top 100, zajmując cztery miejsca w pierwszej dziesiątce. Google i Microsoft zajmują odpowiednio miejsce 3. i 5. Sukces tego sektora wskazuje na rosnącą rolę technologii w przypadku wszystkich marek bez względu na sektor – technologie pozwalają firmom komunikować się z klientami w odpowiednim miejscu i w odpowiedni sposób, a jednocześnie zapewniają efektywność działalności biznesowej.

Źródło: millwardbrown.com